Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de confidentialitate si protectia datelor. Click aici pentru detalii.
Search
miercuri 19 septembrie 2018
  • :
  • :

Zece lucruri despre cum se promovează un proiect politic sau administrativ

Sursa: Ziar Piatra-Neamt

Vedem zilnic politicieni aflați în diverse funcții care ies cu proiecte mai mult sau mai puțin în interesul cetățenilor. Mai toți își promovează superficial proiectele cheltuind timp, bani și resurse pentru că nu știu cum se face o promovare sau nu înțeleg de ce ar trebui să plătească un profesionist pentru asta.

Pentru toți politicienii locali care vor să își promoveze un proiect, dar în special în interesul cetățenilor care nu mai înțeleg nimic și nu mai pot discerne clar ce e vorbărie goală și ce e realizabil și util, vom prezenta un scurt îndrumar pentru promovarea unui astfel de proiect.

Când promovezi un proiect prin care vrei să faci sau ai făcut deja o bancă, 10 metri de asfalt, o bordură, o școală, un eveniment etc. trebuie să ai în vedere următoarele:

  1. La prezentarea oricărui proiect, politicianul nu trebuie să uite care a fost procentul de prezență la vot. Să nu uite că în cel mai fericit caz el reprezintă maximum jumătate din cei care au votat, restul, adică majoritatea oamenilor din ai căror bani va realiza sau s-a realizat proiectul, nu au încredere în el și abia așteaptă un motiv ca să îl catalogheze ca fiind arogant, hoț sau prost.
  2. La început trebuie să spui de unde ai pornit în ideea ta.
    EX: ”cetățenii de pe strada x au cerut…”, ”numărul de copii, pensionari etc din zona impune…”, ”am observat că…”, ”colegul meu X a venit cu sugestia…”
  3. Apoi îți trebuie o justificare a nevoii, argumentată obligatoriu cu date statistice.
    EX: ”pe strada X stau 26 pensionari, 31 copii etc. care se deplasau prin noroi….”, ”traficul mediu în zona X este de X mașini pe oră, ceea ce impune …”, ”acum 2 ani au participat la evenimentul X 1000 spectatori, la repetarea sa anul trecut au venit 2000, anul acesta va fi mai amplu pentru că vor veni mai mulți…”
  4. Trebuie și o expunere sumară de detalii tehnice
    EX: ”lucrarea va fi făcută din tablă care e garantată X ani”, ”se vor folosi materiale de calitate care rezistă….”, ”sonorizarea spectacolului va fi una de excepție cu X zone de boxe ce vor dezvolta X decibeli…”
  5. Exprimarea costurilor aproximative este importantă și ar fi ideal să conțină și comparații.
    EX: ”băncile vor costa X lei bucata, mai ieftin cu X lei față de cele care au fost puse…”, ”evenimenul va costa X lei cu X lei mai puțin ca anul trecut”, ”asfaltarea va fi X lei metrul pătrat față de orașele X, Y, unde costă….”
  6. Se spune cine sunt beneficiarii obligatoriu cu date statistice
    EX: ”În zonă sunt X pensionari care vor ….”, ”Un număr de X copii vor fi beneficiarii…”, ”Aproximăm că peste X turiști vor vedea sau vizita ….”, ”Traficul măsurat este de X autovehicule pe oră ceea ce însemnă că peste X șoferi se vor bucura de …”
  7. Se spune și despre proiecția în viitor 
    EX: ”Vom continua cu reamenajarea ….”Reabilitarea este concepută să reziste X ani”… ”Dacă va fi folosit la capacitate vom construi și în cartierele …”, ”Ne așteptăm la un număr de X spectatori, utilizatori, beneficiari”
  8. Un element esențial al promovării unui proiect este prezentarea grafică. 
    În cazul în care proiectul este deja făcut se prezintă poze de dinainte de execuție, din timpul execuției și de la final, iar dacă proiectul nu este realizat se prezintă poze sugestive sau dacă se poate poze de tip schiță sau simulări ale modului în care va arăta ceea despre ce se vorbește.
  9. Se emit mulțumiri cu excepția cazului în care proiectul este făcut din banii celui care îl prezintă.
    EX: ”Mulțumesc celor care m-au votat ca să pot face aceste lucruri pentru ei…”, Mulțumim celor care plătesc taxe și impozite și fac posibile aceste proiecte făcute din banii lor”, ”Mulțumim celor care au venit cu ideea sau ne-au atras atenția…”
  10. La încheierea prezentării, politicianul trebuie să ”recunoască” că nu are de unde să le știe pe toate și că planul sau realizarea sa sunt perfectibile și să manifeste deschidere necondiționată către oricine poate ajuta la îmbunătățirea proiectului.

Știm că o astfel de prezentare pentru promovarea unui proiect înseamnă și ceva muncă și mai ales intenții oneste, dar cine e corect și vrea să se diferențieze de restul trebuie să pună mâna și să muncească.

Știm ca e mai simplu să stea doi politicieni la o masă și să pună cu pixul pe o hartă un loc de joacă fără să știe câți copii locuiesc în zonă sau să tragă o line pentru asfaltat o stradă pe care trec 3 mașini la 12 ore sau să facă un teren de fotbal într-o comună unde sunt majoritari pensionarii. Astfel de politicieni nu vor putea niciodată ieși public cu o prezentare serioasă a unui proiect pentru că pe ei îi interesează mai mult parandărătul de la lucrare sau sa facă poze, nu statisticile despre beneficiari sau eficiența unei investiții, dar tocmai asta ar putea face diferența între un politician care merită atenția oamenilor și unul care nu merita nimic.

Iosub Robert