Cele mai importante motive pentru care elevii ar trebui sa invete istorie inca din clasa a 5-a sau mai devreme

0

Sunt foarte multi elevi care se intreaba de ce este necesar sa invete istorie. Istoria cu siguranta este una din materiile care, daca nu sunt predate corect, devin extrem de plictisitoare. Elevii au nevoie de conexiune si de o buna intelegere a modului in care evenimentele istorice se raporteaza la propria viata.

De multe ori au nevoie de ajutor din partea profesorilor pentru a ajunge sa indrageasca aceasta materie. Sunt mai multe moduri prin care elevii pot fi ajutati sa invete istorie si totul tine de motivele pentru care aceasta materie este predata, dar si de modul in care este prezentat un manual istorie clasa 5.

Istoria este cea care a oferit numeroase idei stralucitoare

Inca de la scrierile pe tablite din piatra si pana la telefoanele smart din prezent, istoria a adus o serie de idei stralucitoare. Ideile precum utilizarea masinilor pentru a fabrica haine sau pentru a produce alimente au propulsat societatea umana in faze de extindere rapida a dezvoltarii, iar acum omenirea se afla in continua dezvoltare. Un manual istorie clasa 5 discuta si despre aceste idei stralucite si interesante, in functie de perioadele istorice studiate.

La nivel personal, toate aceste idei sunt utile pentru a ne intelege stramosii si ofera o imagine asupra modului in care acestia s-au bucurat de viata si asupra problemelor cu care se intalneau. Numeroase dintre ideile din istorie sunt de asemenea extrem de utile si la scara mare. Putem privi inapoi catre istorie pentru a intelege politica moderna si pentru a lua decizii care sa vizeze imbunatatiri economice sau actiunile intr-o perioada de razboi. Nu toate ideile din istorie au fost geniale, iar deciziile gresite din istorie ofera cele mai multe informatii valoroase din lume, pentru ca ofera oamenilor de acum posibilitatea de a invata de la predecesorii lor.

Istoria ajuta la intelegerea propriei persoane                                          

Durata de viata medie a unui homo sapiens este 78.8 ani, iar multor persoane le este greu sa inteleaga aceasta notiune. Simtul timpului nostru este atat de prountat incat 200 de ani ni se par multi. Dar in marea schema a lucrurilor, 200 de ani nu inseamna nimic, in conditiile in care pamantul are in jur de 4.6 miliarde de ani, 200 de ani reprezentand doar o mica particica. Chiar daca avem informatii scrise pentru ultimii 6000 de ani, acestea fiind considerate cele mai credibile, in acesti 6000 de ani oamenii au reusit sa construiasca modele care sa inteleaga tendintele macro ale speciei.

Tendintele din istoria omenirii sunt scaderea constanta a violentei, cresterea colaborarii dintre oameni, imbunatatirea educatiei. Cu toate acestea, in prezent, aceste tendinte nu sunt vazute peste tot iar canalele de stiri tind sa aduca in prim plan detalii negative ale evenimentelor la nivel microscopic si astfel se ajunge la ideile de zi cu zi, in care consideram ca lumea se distruge desi in realitate, umanitatea la nivel macro pare ca se descurca bine.

Nu toate tendintele istorice sunt pozitive. In momentul in care ne apropiem de aceasta latura a istoriei, acest lucru face ca elevul sa gandeasca diferit si sa priveasca cu alti ochi lumea in care traieste, dar si sa se adapteze in consecinta. O analiza a tendintelor istorice ajuta la dezvoltarea unor modele predictive ale viitorului.

La nivel personal, atunci cand aceste tendinte istorice sunt intelese, apar numeroase avantaje practice. Vazand imaginea de ansamblu cu ajutorul unui manual de istorie clasa a 5a, elevul invata pentru prima data cum sa priveasca lucrurile la nivel extins si cum sa paraseasca zona microscopica in care societatea are tendinta de a ramane ancorata. In momentul in care este privita imaginea de ansamblu, tendintele istorice pot ajuta o persoana sa reduca nivelul de anxietate personala si permite aprecierea a tot ceea ce este important in viata. De asemenea, o astfel de transformare ajuta la evolutii in plan personal si determina elevul sa se implice in comunitatea locala si in diverse alte activitati.

Toate aceste motive au facut ca istoria sa fie mai mult decat o simpla materie pe care elevul o studiaza la scoala, fiind o sursa foarte buna pentru o evolutie personala optima. Recomandarea noastra este aceea ca profesorii sa gaseasca o metoda cat mai buna de a determina elevii sa invete istorie.

Sursa: ZiarPiatraNeamt.RO

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies pentru a îmbunătăți experiența ta. Sperăm că ești de acord cu asta. Dacă nu, poți refuza. Accept Citește mai mult