Explozie de proiecte europene la Colegiul Național „Calistrat Hogaș”

0

În perioada
2019-2021, Colegiul Național „Calistrat Hogaș” 
Piatra-Neamț este partener, respectiv coordonator, după caz, pentru 7
proiecte de parteneriat strategic Erasmus+, 1 proiect VET și 1 proiect Job
Shadowing.

  1. VR Science Lab

Parteneri: Cehia, Spania, Croația, România

Obiectivele
proiectului sunt crearea unui laboratorul de știință în realitate virtuală, în
contextul creșterii utilizării aplicațiilor VR (Realitatea Virtuală) în
următorii câțiva ani și care vor îmbunătăți conceptele didactice bune și vechi,
astfel încât impactul VR în educație va crește cu siguranță, făcând procesul de
învățare atât o activitate eficientă, cât și antrenantă.

Se vor realiza
produse care să poată fi diseminate și utilizate, atât în ​​școlile
participante, cât și în școlile din Europa care ar putea utiliza materialele
didactice, sistemul de lucru sau care să atragă îmbunătățirea performanțelor
elevilor prin creșterea atractivității activităților de predare-
învățare-evaluare.

Coordonator: prof. Nadia Cîrcu

  • STEAMulation for students

Parteneri: Spania,
Portugalia, Lituania, Turcia, România

Obiectivele
proiectului sunt: dezvoltarea colaborării interdisciplinare în predarea STEAM prin
îmbunătățirea gândirii critice a elevilor, de analiză și de dezvoltare a
capacității de a rezolva probleme globale (cum ar fi surse alternative de
energie, poluare) folosind metodologii STEAM, îmbunătățirea creativității
elevilor, prin adăugarea Artelor la materiile tradiționale STEM, dobândirea de
noi abilități digitale ale secolului XXI, în conformitate cu Cadrul european
pentru educația digitală competentă și  crearea de produse inovatoare care vor fi
utilizate în viitor în școli, în implementarea de practici inovatoare în
activități și metodologii legate de STEAM.

Coordonator: prof. Nadia Cîrcu

  • Code the future

Parteneri: Turcia, Italia,
Spania, România 

Obiectivele proiectului
sunt: integrarea activităților de codificare robotică în curricula actuală pentru
creșterea atractivității lecțiilor și a activităților extrașcolare prin
proiecte Arduino, Scratch, MIT, STEAM, Lego, pentru o
educație de calitate, care este, de asemenea, unul dintre principalele
obiective ale ET 2020,  dezvoltarea
competențelor cheie ale elevilor și a abilităților digitale, de antreprenoriat,
inovație, creativitate etc., prin utilizarea TIC.

Rezultatele
proiectului vor fi diseminate și susținute prin : cursuri de programare
robotică, ateliere de integrare în curriculum prin activități de club (Scratch,
Arduino, inventator de aplicații MIT, Lego Education), o platformă online cu
cursuri de instruire online și concursuri de robotică, webinarii, scurtmetraje
de proiect, e-book-ul proiectului, etc., clase virtuale Codeorg și Scratch,
Game Lab, App Lab, Biblioteca virtuală.

Coordonator: prof. Nadia Cîrcu

  • Être un eco-citoyen

Parteneri: Franța, Reunion, Italia, România

Proiectul are ca
obiective realizarea unei campanii de conștientizare și de luptă împotriva
încălzirii globale și pentru protecția mediului, producția unui documentar
despre încălzirea globală ce va fi prezentat la o conferință europeană  de către elevi.

Experimentele
științifice realizate de elevi, crearea orașului viitorului, auto-administrat, unde tehnologiile ecologice
vor  fi folosite la maximum, vor sa dea semnalul ca omenirea are resurse sa se fereasca de ceea
ce îi intoxică astăzi viața, iar pe de altă parte au de gând să ofere exemple pentru
cine va dori sa-si duca viața în afara supraaglomerării urbane.

Coordonator: prof. Nadia Cîrcu

  • Using outdoor activities to challenge, develop and promote
    entrepreneurship skills

 Parteneri: Marea Britanie, Austria,
Finlanda, Italia, România

Obiectivele
proiectului sunt: Creșterea gradului de conștientizare în comunitatea
educațională a școlilor implicate a diferitelor probleme apărute în
mediul școlar și a necesității creerii unui mediu pedagogic care să beneficieze
de împărtășirea, învățarea cu celălalt, munca cooperativă, dezvoltarea gândirii
critice și utilizarea noilor tehnologii ca mijloc privilegiat de acces și
schimb de informații.

Experiențele de
învățare vor fi reale, durabile și semnificative, motivând elevii spre noi căi
academice, contribuind astfel la reducerea ratei abandonului școlar și la
creșterea calificărilor academice care vor permite inserarea mai ușoară pe
piața europeană a muncii.

Coordonator: prof. Nadia Cîrcu

  • STEAM OF COURSE

Parteneri: Belgia, Turcia, Portugalia, Spania, România

Proiectul are ca
scop dezvoltarea competențelor și abilităților practice ale elevilor prin
ateliere de programare Scratch, Arduino, Microbit, Minecraft, printare 3D,
Lego, Realitate Augmentată, a căror rezultate să poată fi folosite în
tehnologie și inginerie, în educația școlară la fiecare materie. 

Curriculum-ul
care va fi creat de profesorii participanți va fi acreditat în Europa și va
cuprinde tematici  de cursuri pentru
aceste teme, metode și tehnici de predare, planuri de lecții pentru proiecte
care utilizează  programarea și care vor
crea un mediu capabil să proiecteze un climat de învățare inovativ, centrat pe
nevoile elevilor și ale societății și care va asigura o inserție mai ușoară pe
piața muncii.

Coordonator: prof. Nadia Cîrcu

  • JOURNALISM AS
    LEARNING TOOL

Parteneriatul se va
derula în perioada septembrie 2019 – august 2021, cu instituții din Norvegia
(coord.), Belgia, Bulgaria, Austria, România, Turcia. Obiectivul principal al
acestui parteneriat este acela de a crea instrumente și metode educaționale noi
care să permită utilizarea jurnalismului pentru alfabetizarea mediatică și
dezvoltarea gândirii critice a elevilor, pentru promovarea interculturalității
și stimularea participării tinerilor la dezbaterea publică. Grupul țintă al
acestui proiect este reprezentat de elevi și profesori ai CNCH care sunt
interesați de problematica jurnalismului.

Coordonator: prof. Petruța Lostun

  • Proiectul de mobilități pentru stagiari VET
    „ExperiențE+ de muncă europene: un plus de competențe, mai multe
    perspective”

 Proiectul de mobilități pentru
stagiari VET „ExperiențE+ de muncă europene: un plus de competențe, mai
multe perspective” reprezintă o inițiativă a colegiului nostru pentru
realizarea căreia vom colabora cu 4 firme din Spania.

Scopul proiectului este acela de a facilita legătura dintre instituția
noastră și piața muncii, de a îmbunătăți pregătirea elevilor pentru o viitoare
carieră prin practică efectivă la locul de muncă în domeniul web design.

Grupul țintă al acestui proiect este reprezentat de elevii de la clasele a
XI-a matematică-informatică (a XI-a A și B în anul școlar 2019-2020), dintre
care vor fi selectați cei 24 de participanți la stagiul de formare de 3
săptămâni care va avea loc în Granada, Spania.

Coordonator: prof. Petruța Lostun

  • Proiect Job  Shadowing-Healthy
    school: healthy students, healthy teachers

Proiectul are ca
scop găzduirea unui profesor sau consilier școlar de la Freiherr-vom-Stein-Gymnasium, Germania în vederea participării la
un studiu european și o cooperare transnațională privind mediul de învățare al
elevilor (proiectarea sălilor de curs și a campusurilor, orele de pauză,
comportamentul elevilor și profesorilor, exerciții fizice în clasă, nutriție)
care are un impact pozitiv asupra bunăstării elevilor și a profesorilor și
asupra creșterii performanțelor educaționale ale elevilor.

Echipa de implementare: prof. Mihaela Gavriluță și prof.
Nadia Cîrcu

Sursa: ZiarPiatraNeamt.RO

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies pentru a îmbunătăți experiența ta. Sperăm că ești de acord cu asta. Dacă nu, poți refuza. Accept Citește mai mult