Multe publicații serioase își declară public simpatiile sau antipatiile politice

0

De ani de zile, publicațiile din multe țări cu democrații consolidate își declară clar susținerea unui candidat sau a unui partid în campanie electorală.

Acest obicei este văzut ca un gest de transparență și corectitudine față de cititori. Chiar și cele mai conservatoare publicații, cum ar fi ”USA Today”, care spuneau că vor fi imparțiale până la închidere au aderat la acest concept. În cazul dat ca exemplu, USA Today s-a poziționat contra lui Trump după ce alte 8 publicații naționale din SUA au transmis cititorilor că îşi schimbă opţiunea pentru scrutinul electoral.

„Anul acesta, alegerea nu este între doi candidaţi capabili ai marilor partide care au diferenţe ideologice semnificative. Anul acesta, unul dintre candidaţi – cel nominalizat de Partidul Republican, Donald Trump – este, prin consens unanim al Consiliului Editorial, nepotrivit pentru preşedinţie”, a transmis oficial echipa de conducere a USA Today, una dintre cele mai mari publicații din lume.

Din păcate, în România, prea puține publicații și prea puțini jurnaliști aleg să își exprime onest, deschis și categoric direcțiile doctrinare. Majoritatea aleg să își mintă cititorii, spunând că sunt imparțiale, în timp ce pe la spate fac contracte sau înțelegeri cu diverse partide politice pentru a le susține în campaniile electorale.

Noi am fost de multe ori acuzați că ne poziționăm, adică ne comportăm exact cum am văzut că se comportă o parte dintre cele mai mari publicații din lume, motiv pentru care am ținut să menționăm că modul în care ne poziționăm ca publicație l-am învățat de la cele mai bune și mari publicații din lume. Dacă unele dintre cele mai mari publicații au considerat că este corect și în interesul cititorilor să își declare public susținerea sau poziționarea contra unor candidați sau partide, nu reinventăm noi roata, ci doar învățăm de la cei mai buni.

Așadar, dragi cititori, noi, cei care facem presă, suntem oameni la fel ca și voi și nu putem să spunem că atunci când scriem de politică și intrăm în contact cu ce fac bun sau rău politicienii nu ne formăm simpatii sau antipatii. Nu asta e problema reală a presei din România. Problema reală sunt acei jurnaliști sau acele publicații care chiar nu au simpatii și antipatii și cărora chiar nu le pasă dacă vă va fi mai bine sau mai rău, ci funcționează strict comercial promovând orice nenorocit care plătește. Problema e nu când presa e de o parte sau alta, ci atunci când, pentru bani, presa vă prezintă un criminal, un violator, un hoț ca fiind un om bun sau când atacă un om bun pentru banii primiți de la un nemernic.

Iosub Robert

Sursa: ZiarPiatraNeamt.RO

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies pentru a îmbunătăți experiența ta. Sperăm că ești de acord cu asta. Dacă nu, poți refuza. Accept Citește mai mult