Principiile pe care se bazeaza dieta Rina

0

Dieta Rina este una dintre cele mai eficiente diete, dupa cum mentioneaza si site-ul biod.ro. Foarte multe persoane aleg aceasta dieta pentru a slabi. Acest lucru se datoreaza eficientei sale, dar si stilului de viata santaos pe care il impune.

Datorita principiilor sale, dieta Rina are multe beneficii pentru sanatate. Intareste metabolismul si ajuta la o mai buna functionare a intregului organism.

De ce functioneaza dieta Rina?

Dieta Rina nu este o dieta pe termen scurt, ci mai degraba un stil de viata sanatos. Succesul acesteia deriva din modul in care se combina alimentele consumate.

Cresterea in greutate nu se datoreaza doar mancatului in exces, ci si asocierii necorespunzatoare a alimentelor consumate.

Poate ca nu stiai, insa exista o legatura direct proportionala intre digestie si scaderea in greutate. Acest lucru se explica prin faptul ca stomacul nu poate sa proceseze diferite tipuri de alimente simultan. Daca acest aspect nu este luat in considerare, poate cauza afectiuni neplacute ale sistemului digestiv, precum: balonare, flatulenta, constipatie, crampe abdominale.

Prin disocierea alimentelor, stomacul va procesa mult mai usor alimentele consumate. Prin urmare, dieta Rina ajuta, atat la scaderea in greutate, cat si la imbunatatirea digestiei.

Principiile pe care se bazeaza dieta Rina

Principiul fundamental al dietei Rina este disocierea alimentelor. Mananci cate o categorie din cele patru tipuri de alimente principale in fiecare zi:

  • Ziua 1- proteine
  • Ziua 2- amidon
  • Ziua 3- carbohidrati
  • Ziua 4- vitamine

Acestea se repeta intr-un ciclu de patru zile timp de 90 de zile.

Pe langa acest principiu esential, dieta Rina mai are urmatoarele principii de baza:

  1. Respecta ordinea ategoriilor de alimente pe parcursul celor 4 zile: proteine, amidon, carbohidrati, vitamine.
  2. Micul dejun consta doar in fructe indiferent de tipul de aliment specific zilei de dieta. Fructele consumate pe stomacul gol te ajuta sa iti imbunatatesti digestia.
  3. Respecta cu strictete programul meselor. Consuma micul dejun intre 07:00 si 11:00, pranzul intre 12:00 si 14:00 si cina intre 18:00 si 20:00.
  4. Fara gustari intre mesele principale
  5. Nu manca cina mai tarziu de ora 20:00
  6. Mananca o portie normala la pranz, iar cina trebuie sa fie jumatate din cantitatea consumata la pranz
  7. Bea multa apa, cel putin 2 l pe zi
  8. Fa miscare cel putin 30 de minute pe zi: yoga, pilates, plimbari, alergat, orice exercitiu fizic.
  9. In ziua 29 de dieta consuma doar apa, fara sa mananci nimic altceva.
  10. Nu amesteca diferite tipuri de proteine intre ele. Adica, daca alegi in ziua de proteine sa mananci carne, nu combina cu lactate. De altfel, nu combina proteinele grase cu cele slabe.
  11. De altfel, nu combina diferite categorii de alimente in aceeasi zi.
  12. Pe parcursul dietei este permis consumul de legume in orice zi, indiferent de categoria de alimente din acea zi de dieta.

Sursa: ZiarPiatraNeamt.RO

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies pentru a îmbunătăți experiența ta. Sperăm că ești de acord cu asta. Dacă nu, poți refuza. Accept Citește mai mult