SC Troleibuzul S.A. – conferință de presă (3. septembrie 2020)

0

Nadia Năstase, directorul general al SC Troleibuzul S.A, a prezentat în cadrul unei conferințe de presă susținută joi, 3 septembrie, programul de transport și câteva aspecte privind managementul societății.

„La acest moment avem în derulare contracte de leasing în valoare de 9.600.000 de lei , pentru care avansul a venit de la Consiliul Județean Neamț și ale căror rate sunt suportate prin compensații tot de Consiliul Județean Neamț. Din cauza programului redus la maximum au avut de suferit atât călătorii, cât și societatea, deoarece veniturile au fost foarte mici.”, a declarat directorul general al SC Troleibuzul S.A.

Doamna Nadia Năstase a mai precizat că programul de transport este stabilit și impus de Urbtrans și nu ține de operator. De asemenea, fost punctat și faptul că până la acestă dată nu s-a primit nicio modificare a programului, deși mai sunt puține zile până la începerea anului școlar.

Prezenți la conferința de presă au mai fost Constantin Iacoban și Dan Constantin.

Constantin Iacoban a amintit de programul de mobilitate urbană, care trebui să prezinte niște facilități: parcări unde oamenii să își poată lăsa mașinile, piste de bicicletă, dar și benzi destinate pentru autobuzele electrice, va fi greu de pus în aplicare: „Lipsa de subvenții va afecta foarte mult realizarea proiectului de mobilitate urbană.

De asemenea, Dan Constantin a punctat și el că activitatea pe care o face Troleibuzul este un serviciu de utilitate publică, iar nivelul legitimațiilor de călătorii este stabilit prin hotărâri ale autorităților publice locale și nu are la bază un calcul economic: „De aceea legiuitorul a introdus compensarea cheltuielilor pe care le efectuează societatea, ca și diferență între venituri și cheltuieli. Fiind un serviciu de utilitate publică, chiar dacă nu ai număr suficient de călători, trebuie să îl execuți, atât timp cât se află în programul pe care autoritatea contractată, ADI Urbtrans, l-a prezentat. Pentru mine este de neînțeles atitudinea unor UAT-uri, care, de și au această obligație de a-și bugeta sumele necesare privind compensarea activității de transport, nu au făcut-o. Până acum, Consiliul Județean Neamț a fost singura autoritate care a făcut această compensare.

Dan Constantin tras și un semnal de alarmă în legătură cu programul de mobilitate urbană, precizând ca la nivelul municipiului Piatra-Neamț au fost semnate mai multe contracte de finanțare, însă se uită că acestea sunt strâns legate de societatea Troleibuzul: „Dacă societatea Troleibuzul nu va mai exista, aceste contracte vor fi puse sub semnul întrebării.”

Mai multe detalii găsiți în materialul video atașat mai jos:

Sursa: ZiarPiatraNeamt.RO

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies pentru a îmbunătăți experiența ta. Sperăm că ești de acord cu asta. Dacă nu, poți refuza. Accept Citește mai mult