Ții la viața ta? Citește! Ce au în comun mașinile implicate în accidente

0

Noi suntem o publicație locală, dar am făcut un studiu pe care nu l-a mai făcut nicio publicație și nicio instituție din România. Mergând la fața locului la zeci de accidente rutiere cu sau fără victime am căutat cele mai comune elemente ale mașinilor implicate, făcând abstracție de modul în care au condus șoferii.

Mașinile implicate și mai ales cele care provoacă accidente sunt de toate tipurile, toate dimensiunile și au sau nu diverse calități. După foarte multe accidente analizate am reușit să tragem o concluzie statistică evidentă și relevantă.

100% dintre mașinile care au provocat sau au fost implicate în accidente analizate de noi aveau anvelope de clasele B-F la frânare și aderență. De când căutăm elemente comune la mașinile care provoacă accidente un singur caz a fost cu o mașină care avea anvelope clasa A la frânare, dar erau extrem de uzate.

ATENȚIE! În mod categoric, calitatea anvelopelor poate face diferența între viață și moarte. Tehnic, distanța de frânare la 80km/h pe carosabil umed dintre clasa A la anvelope și clasa F este de 18 metri. În realitate, pe șoselele de foarte proastă calitate din România, diferențele sunt mult mai mari.

Deci, când rulezi cu o viteză de 60 km la oră cu o mașină echipată cu cauciucuri clasa A la frânare te oprești cu 10 metri mai repede decât o mașină care are cauciucuri de slabă calitate . 10 metri înseamnă enorm. Ca să nu mai spunem că riscul de a derapa cu anvelope de clasa A este de 20 de ori mai mic decât la anvelopele ieftine.

Desigur că diferențele de preț între un cauciuc ieftin și unul clasa A sunt destul de mari, dar ține minte ce îți spune cineva care vede aproape zilnic accidente de toate felurile. Calitatea anvelopelor face de foarte multe ori diferența. Contează mult mai mult decât calitatea mașinii sau abilitățile șoferului.

La finalul studiului am întrebat mai mulți vânzători de anvelope din Neamț care este procentul de anvelope de clasa A la aderență din totalul vânzărilor și am făcut o medie. Doar 10% din anvelopele vândute în Neamț sunt de clasa A, adică cu cea mai bună eficiență la frânare. Deși pare mic acest procent de 10% însemnă totuși sute de mașini echipate cu anvelope de calitate, sute de mașini dintre care noi nu am văzut nici una să fie implicată în provocarea unui accident.

Ce înseamnă să te oprești cu 10-15 sau chiar și cu doar 3 metri mai repede? Aproape dublu la preț față de o anvelopă ieftină. Merită? Asta decizi tu.

Desigur că ne-am întrebat de ce compartimentele de prevenire ale inspectoratelor de poliție nu dezbat această tematică evident importantă. Răspunsul a venit atunci când am aflat că mașinile de poliție care merg în misiuni cu girofaruri, sirene și viteză nu au anvelope de clasa A, deci ar fi culmea să ne învețe poliția despre importanța aderenței anvelopelor când ei nu țin cont de aceste aspecte la propriile mașini.

Iosub Robert

Sursa: ZiarPiatraNeamt.RO

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site folosește cookies pentru a îmbunătăți experiența ta. Sperăm că ești de acord cu asta. Dacă nu, poți refuza. Accept Citește mai mult