Mesaj de la Primăria Piatra-Neamț pentru cetățenii bun-platnici care suferă din cauza celor cu datorii

Mai multe asociații de proprietari din Piatra-Neamț se confruntă cu sistarea apei potabile și cu mormane de deșeuri necolectate din cauza datoriilor acumulate.

Citiți și: S-a sistat ridicarea gunoiului la zeci de asociații de proprietari din Piatra-Neamț. Datorii de 1.6 milioane lei

Cert este faptul că cetățenii bun-platnici au de suferit din cauza celor care nu își achită datoriile. În loc să se facă niște controale severe la asociațiile de proprietari și să se recupereze datoriile, care nu sunt de luna trecută, ci de ani de zile, așa cum prevede legea privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, primăria municipiului Piatra-Neamț le spune celor bun-platnici să achite și fondul de rulment, mai nou.

E adevărat că legea spune că trebuie să existe un fond de rulment, dar nu se menționează în comunicatul primăriei nimic despre faptul că în aceeași lege se prevede că asociația de proprietari, prin președinte, are dreptul de a acționa în instanță proprietarul care se face vinovat de neplata cotelor de contribuție la cheltuielile asociației mai mult de 60 de zile de la termenul scadent, respectiv 90 zile de la afișarea listei, informând membrii asociației prin afișare la avizier.

Primăria, însă, ne spune să plătim ȘI fondul de rulment. Aceasta e soluția. Atât.

Având în vedere sistarea furnizării apei potabile și suspendarea serviciilor de colectare deșeuri la asociațiile de proprietari cu datorii restante, reamintim asociațiilor de proprietari că au obligația constituirii fondului de rulment în conformitate cu prevederile art. 72 din Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, pct. (1):

„În scopul asigurării sumelor necesare pentru plăți curente, asociația de proprietari este obligată să stabilească cuantumul și cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. Fondul de rulment se stabilește astfel încât să poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice.

Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociația de proprietari în anul anterior, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflației, iar în cazurile asociațiilor de proprietari nou-înființate, prin aproximarea acestuia cu fondul de rulment stabilit la alte asociații de proprietari echivalente ca mărime”, respectiv pct. (2): „Fondul de rulment se depune în contul curent al asociației de proprietari.”


transmite Primăria.

Vezi mai multe știri pe Ziar Piatra-Neamt

Acest website folosește cookies pentru o mai bună experiență a utilizatorului. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate