Mihaela Toma (terapeut Căsuța cu Miracole), despre PRACTICA DIDACTICĂ CU COPILAŞII DIAGNOSTICAŢI CU TSA

Facilitarea unei dezvoltări armonioase pe toate planurile pentru copilul cu TSA reclamă următoarele:

-Crearea unei relaţii bazată pe respect,preţuire,empatie,comunicare deschisă,încredere, dintre copil şi terapeut, dar şi dintre părinte şi terapeut, va conduce la amplificarea motivaţiei pentru învăţare a copilului cu TSA,cât şi îmbunătăţirea demersului terapeutic al acestuia;

-Continuarea procesului instructiv-educativ şi terapeutic,dar şi îmbinarea lui cu activităţi  recreative şi în familie este foarte benefică pentru copilul cu TSA,care se va simţi valorizat şi îi va fi valorificat la maximum potenţialul de care dispune;

-Iniţierea de activităţi educative în care să se implice direct părinţii elevilor cu TSA, în mediul şcolar,social sau familial,în cadrul centrului,în vederea creării şi/sau consolidării unei relaţii bazată pe acceptare atât a diagnosticului copilului, cât şi în cadrul familiei,alături de ceilalţi membri;

-Interacţiunea şi implicarea în activităţi comune de tip nonformal, alături de alţi elevi tipici, vor favoriza diminuarea sentimentului de inferioritate şi acordarea de şanse egale tuturor copiilor la o educaţie de înaltă calitate, precum şi maximizarea încrederii în forţele proprii ,a stimei şi a imaginii de sine;

-Schimbarea atitudinilor membrilor comunităţii faţă de copiii cu TSA, prin informarea şi sensibilizarea lor, în vederea manifestării unor sentimente de toleranţă,sprijin şi înţelegerea nevoilor acestor copii, prin cunoaşterea particularităţilor specifice.

Mihaela Toma, Psiholog/ teraput Căsuța cu Miracole, Târgu-Neamț

Vezi mai multe știri pe Ziar Targu Neamt

Acest website folosește cookies pentru o mai bună experiență a utilizatorului. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate