Pentru câțiva kilometri de asfalt, un pod și o țeavă, Piatra-Neamț e blocat în șantiere

Culoarele de mobilitate din Piatra-Neamț, la care se lucrează de ani de zile, însumează de fapt doar 8,5 km din totalul de 148 km de străzi din municipiul Piatra-Neamț, ceea ce înseamnă doar 5,7% din lungimea străzilor din Piatra-Neamț. O matematică simplă spune că dacă pentru asfaltarea si sistematizarea a 8,5 km de drumuri au avut nevoie de 4 ani, adică în medie aproximativ 2 km pe an, vor termina de sistematizat în regim de culoare de mobilitate restul drumurilor din Piatra-Neamț în aproximativ 70 de ani.

Deși se cheamă coridor sau culoar de mobilitate, în realitate sunt doar bucați din culoarele rutiere ce traversează orașul și nici măcar nu sunt interconectate ca să zici că poți obține o fluidizare uniformă a traficului.

Fiind vorba doar de bucați de drumuri, inevitabil la capetele lor te așteaptă aceeași infrastructură cu probleme.

Pentru o privire de anamblu corectă, trebuie menționat și faptul că pe aceste așa-zise culoare de mobilitate nu s-a reabilitat deloc infrastructura drumului și cu excepția conductei magistrale de apă de pe coridorul principal de mobilitate și o bucată de rețea de sub coridorul de la intrarea dinspre Roman, restul rețelelor de apă/canal au rămas aceleași care sunt depășite demult ca termen de viată. Așadar, lipsa de intervenție la infrastructura culoarelor de mobilitate și la rețelele de utilități expirate de sub acestea va duce inevitabil la deformarea carosabilului, cum s-a întamplat în multe alte cazuri la Piatra-Neamț și la spargerea asfaltului pentru remediat avarii, lucru iar obișnuit la Piatra-Neamț.

Vezi mai multe știri pe Ziar Piatra-Neamt

Acest website folosește cookies pentru o mai bună experiență a utilizatorului. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate