Primăria a scos de la sertar expertiza care a condus la decizia de demolare a podului de la Spital

S-a vorbit foarte mult despre demolarea podului de la Spital, iar decizia produce deja efecte în oraș prin implementarea unor rute de ocolire ca urmare a închiderii accesului rutier pe acest pod. Cu toate acestea, nimeni nu a înțeles până astăzi care au fost motivele care au stat în spatele deciziei de demolare. S-a vorbit și despre o expertiză, dar, la fel, nimeni nu știa ce conține această expertiză.

În cadrul unui proiect de Hotărâre de Consiliu Local care urmează să intre la vot pe 30 martie (click aici pentru proiectul pus la dispoziție de primărie), se menționează o expertiză tehnică întocmită în anul 2018 de către SC FIP CONSULTING SRL care încadrează podul de la spital în clasa stării tehnice IV – stare nesatisfăcătoare. În acest sens s-au prezentat două soluții tehnice: reabilitarea podului sau realizarea unui pod nou.

Acordul de demolare va trebui dat de Consiliul Local în ședința de pe 30 martie. Despre acest lucru se știa în Consiliul Local încă din 2019, când prin HCL 194 din 29.05.2019 s-a menționat demolarea și construirea unui nou pod în cadrul proiectului „Reorganizarea coridorului principal de mobilitate urbană pe axa Est-VEST (B-dul Decebal, Piața Mihail Kogălniceanu, Bulevardul Traian)”. Cu toate acestea, nimeni dintre aleșii locali nu a fost capabil să explice populației, omenește și pe înțelesul tuturor, de ce s-a ajuns la această soluție.

Potrivit documentației puse la dispoziție în proiectul de hotărâre din ședința de pe 30 martie, se arată că podul a fost construit cu aproximație în 1972, existând o reabilitare în anul 1988. Lucrările sunt efectuate de Mavgo Holding SRL – Moldocor SA.

Potrivit expertizei care conține foarte multe detalii tehnice, se arată că există deteriorări, denivelări, supraîncărcări, fisuri, infiltrații și coroziuni provocate de apă etc., dar nicio poză clară în care să se vadă aceste probleme pe care nimeni nu a reușit să le arate concret până acum. Toatre fisurile si infiltraţiile par a fi doar pe hârtie.

Cam așa arată, spre exemplu, imaginile prezentate Consiliului Local în proiect (e drept că nu suntem experți, poate totuși un profesionist găsește aceste imagini elocvente):

În cazul reabilitării, s-ar fi putut circula pe pod pe jumătate din lățimea carosabilă, cu restricție de viteză, tonaj și gabarit. Expertul, însă, a recomandat realizarea unui pod nou cu o singură deschidere prin eliminarea pilei de pe mijlocul albiei, estimând durata de viață la 100 de ani, comparativ cu reabilitarea care ar fi rezistat doar 20 de ani. Acest lucru conduce, însă, la închiderea completă a traficului rutier pe pod.

Mai jos puteți citi raportul de expertiză.

expertiza-demolare-pod-spital

Pentru a înțelege mai bine noile modificări apărute în traficul din Piatra-Neamț vă recomandăm să urmăriți materialul video de mai jos:

Vezi mai multe știri pe Ziar Piatra-Neamt

Acest website folosește cookies pentru o mai bună experiență a utilizatorului. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate