Școala Gimnazială ”Iustin Pîrvu”, Poiana Teiului – un nou parteneriat școlar internațional Erasmus plus

Prima zi a lunii martie a fost pentru Școala Gimnazială ”Iustin Pîrvu”, Poiana Teiului, începutul unui nou parteneriat școlar internațional Erasmus plus, pentru o perioadă de 24 de luni, finanțat de Uniunea Europeană. 

În calitate de coordonator al proiectului, aceasta va avea drept parteneri alte trei unități școlare din Turcia, Macedonia de Nord și Bulgaria( A sim’in Nesli Imam Hatip Ortaokulu Turcia, İstanbul; O OU Petar Pop Arsov Macedonia de Nord Скопски (Skopski), Skopie; S U „Hristo Botev” Bulgaria, Burgas, Sungurlare). Valoarea grantului este de 60000 de euro, maximul  acordat pentru acest tip de proiecte.

Responsabilul cu promovarea și comunicarea în cadrul proiectului este prof. Olaru Milica.

Sub acronimul SLEGS (”Stop learning gaps due to digital skills!”) proiectul cu numărul de referință 2022-2-RO01-KA210-SCH-000100134 se adresează elevilor (în special  celor din clasele a VII-a și a VIII-a ) și cadrelor didactice din  școlile participante  având drept priorități: 

– Abordarea transformării digitale prin dezvoltarea pregătirii, rezilienței și capacității digitale

– Dezvoltarea competențelor cheie

– Abordarea dezavantajelor de învățare, părăsirea timpurie a școlii și competența scăzută a competențelor de bază

Subiectele  abordate sunt  cele legate de abilități și competențe digitale, noi metode și abordări de învățare și predare și crearea de programe sau cursuri noi, inovatoare sau comune.

Proiectul a prins contur în urma pandemiei , când s-a observat că  elevii și profesorii nu dețin competențele digitale necesare pentru a ține pasul cu învățarea, producându-se astfel decalaje în învățare.

Inițiatoarea parteneriatului  este directoarea școlii, prof. Mariana Deleanu, care, deși aflată în concediul postnatal și apoi de creștere a copilului, a căutat partenerii potriviți, a scris detaliile proiectului și a depus formularul pe platforma dedicată.  După aprobare, doamna profesoară a mobilizat un număr mare de cadre didactice în echipa de implementare a proiectului, conștienți că acesta este o oportunitate de a îmbunătăți calitatea învățării.

 ”Credem că dezvoltarea competenței digitale la elevii școlilor partenere și profesorii acestora poate reduce golurile de învățare, crește motivația, performanța și stima de sine, reducând astfel riscul de părăsire timpurie a școlii. Includerea elevilor marginalizați  sau dezavantajați este o prioritate, deoarece aceștia sunt implicați în activități concrete, practice pentru dezvoltarea competențelor digitale în cadrul școlii. Pe măsură ce dobândesc abilități digitale specifice, ei vor avea o mai mare stimă de sine, vor deveni mai încrezători în oportunitățile vieții și vor obține rezultate școlare mai bune, ajutați de abilitățile digitale dobândite.”( M. Deleanu).

Prima mobilitate transnațională va avea loc la școala coordonatoare- Școala Gimnazială ”Iustin Pîrvu”, Poiana Teiului la sfârșitul acestei luni , unde vor participa câte  doi reprezentanți ai fiecărei unități școlare partenere din străinătate. Echipa de implementare se pregătește deja pentru acest eveniment, atât coordonatoarea proiectului – prof. Sandu-Doroftei Maria, cât și directoarea actuală, prof. Ancuța Vasilica , fiind convinse că va fi o activitate de succes, așa cum este orice muncă în echipă.

”Ne vom asigura că obiectivele noastre sunt aliniate cu prioritățile și subiectele selectate. Ne vom concentra pe două aspecte importante: 1. dezvoltarea competențelor digitale în rândul cadrelor didactice pentru a dobândi metode și tehnici de învățare inovatoare și atractive; 2. formarea și dezvoltarea competențelor digitale la elevi, cu scopul de a reduce decalajele de învățare, de a le integra în grupuri de elevi, de a le motiva și de a stimula, de a reduce decalajele dintre elevi din medii diferite, de a-i încuraja să progreseze școlar.” a mai declarat inițiatoarea proiectului.

Proiectul este unul de bun augur, în condițiile în care abilitarea digitală este o necesitate în viața cotidiană. Conținuturile de învățare vor include dezvoltarea competenței digitale în toate cele cinci domenii: alfabetizare digitală și informațională, comunicare și colaborare, creare de conținut digital, securitate și rezolvare de probleme. Acestea vor fi evaluate prin observarea directă a elevilor atât la activitățile proiectului, cât și la activitățile școlare. În acest fel, atât elevii, cât și profesorii vor ști să-și folosească abilitățile digitale în avantajul lor. Din munca fiecăruia va fi elaborat un ghid, sub forma unui manual/curs, care va fi pus la dispoziția profesorilor din întreaga lume pentru a lua exemple de bune practici și, la rândul lor, pentru a îmbunătăți rezultatele învățării și abilitățile elevilor lor.

Vezi mai multe știri pe Ziar Bicaz

Acest website folosește cookies pentru o mai bună experiență a utilizatorului. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate