Cât a costat conceptul de brand turistic al municipiului Piatra-Neamț

Autoritățile locale au anunțat că de astăzi municipiul Piatra-Neamț are un nou brand turistic și o nouă identitate vizuală. Inițiativa vine din partea Organizației de Management al Destinației Turistice (OMD) Piatra-Neamț, condusă de Alexandru Filip (un interviu cu acesta aici – click).

Despre conceptul vizual se spune că a fost inspirat din cadrul natural al municipiului Piatra-Neamț, de cultura Cucuteni și elemente arhitecturale din Curtea Domnească. Mesajul „Hai la Piatra – baza sejurului tău prin Neamț” invită turiștii să poposească în orașul nostru pentru a vizita de aici împrejurimile.

„A rezultat astfel un concept turistic de tip nodal, inspirat din sistemele turistice integrate, publicul țintă fiind clar conturat: turiștii dornici să se reconecteze cu natura, să viziteze cu răbdare orașul la pas și să exploreze cu interes împrejurimile. Ne referim în general la oameni cu un venituri medii și peste medie, iar în mod particular la familiile cu copii. Practic, Piatra-Neamț e totodată locul ce-ți poate oferi în sine o experiență turistică integrată (natură, istorie, cultură), dar e și centrul unui „univers turistic” mai mare, care-ți oferă cel mai bine acces la tot ce are de oferit mai bun județul Neamț. Asta rezumă și încearcă să transmită de fapt „HAI LA PIATRA – Baza sejurului tău prin Neamț”.”, spune Alexandru Filip.

Decizia de a adopta acest brand a fost luată în cadrul întâlnirilor OMD din care fac parte reprezentanți HoReCa și ai primăriei Piatra-Neamț.

„Alegerea identității vizuale a venit în urma unui vot în ședința OMD-ului de la începutul acestei luni, fiind adoptată în consiliul director de pe 6 aprilie. Am intrat apoi în etapa de „șlefuire”, venind astăzi în fața voastră cu noul brand turistic al orașului și cu identitatea vizuală asociată lui. Sper într-o asumare a lui din partea a cât mai mulți actori locali, din turism și nu numai, într-un efort comun de promovare a destinației Piatra-Neamț. În perioada următoare vom veni cu alte produse care să pună și mai mult în valoare brandul și identitatea sa vizuală.”, a declarat Alexandru Filip.

Managerul Organizației de Management al Destinației Turistice Piatra-Neamț a mai precizat că „am reușit să ne încadrăm în 1500 euro, această investiție punctuală cuprinzând nu doar realizarea logo-ului, ci și a manualului de brand și a necesarului de vizualuri din etapa incipientă (diverse materiale grafice pentru social media și pentru aplicație).”

Alexandru Filip a încheiat, spunând că urmează în curând relansarea aplicației, modernizarea centrului de informare turistică și o serie de acțiuni concrete de marketing. Întreaga declarație poate fi citită aici – click.

Deși un brand care implică un oraș e o decizie destul de importantă, comunitatea nu a fost consultată înainte de lansarea acestuia. Selecția s-a făcut, așa cum am precizat, intern, în ședințele OMD Piatra-Neamț. Părerile cetățenilor cu privire la acest nou brand sunt împărțite: unii s-au declarat plăcut impresionați, alții au considerat că era loc de mai bine.

Mai jos, câteva opinii:

Felicitări!!! Arată deosebit de interesant și frumos!!! 

Super! As dori un sticker pentru mașină. Asa aș promova orașul, la rândul meu.

Verde, ca și transportul din Piatra Neamț. Fericită asociere!

Minunat, suntem avantajați și de o așezare geografică superbă, avem și cultură, avem și istorie….în curând se vor finaliza și lucrările de infrastructură! Doamne ajută!

Baza sejurului tau in Neamt suna ca in 1950! Aveti ong-uri in oras care fac marketing vizual de calitate, puteati cere o parere in jur!

Da, putea fi mai inspirat, mai cald … gen: Inima ținutului Neamț / The heart of Neamț county. Logo-ul este reusit. Textul de alaturi este mult prea slab in comparatie cu el. Acest text se putea plasa si sub logo, in arc de cerc. Nu vorbesc din carti / sunt grafician.

Seamana cu damburile,gropile si restul onduleurilor de pe soselele smart-municipiului.

Arata ca o varza.

O felie de castravete.

Coada de la P din logo, superb gândită. Un melc…ca și traficul în oraș.

hai_la_pnt_2023-1

Vezi mai multe știri pe Ziar Piatra-Neamt

Acest website folosește cookies pentru o mai bună experiență a utilizatorului. Accept Citește mai mult

Politica de confidențialitate